Gradarius Sales Step

Gradarius Sales Step

Vi på Gradarius vet genom vår egen erfarenhet och våra kunder att det finns stor nytta med att arbeta med utveckling av försäljning på ett strukturerat sätt. Vi är också övertygande om att förbättringar införs bäst stegvis i en organisation och ökar förutsättningarna för ett lyckat införande.

Vi har skapat Gradarius Sales Step för att på ett enkelt sätt kunna hjälpa våra kunder att identifiera rätt åtgärder baserat på deras mognad och förutsättningar. Gradarius Sales Step är en modell i fyra steg som beskriver företagets försäljningsmognad och lämpliga insatser för att ta ytterligare ett steg.

Gradarius Sales Step – Organisationens försäljnings mognad

För att bedöma var en organisation befinner sig och lämpliga åtgärder för att öka effektiviteten ytterligare utgår vi i Gradarius Sales Step från följande nyckelområden:

  • Strategi och erbjudande
  • Försäljningsprocess
  • Aktiviteter för att hitta kunder
  • Aktiviteter för att vinna kunder
  • Aktiviteter för att behålla kunder
  • Medarbetare
  • Styrning och uppföljning
  • Organisation
  • IT-stöd

Vill ni veta mer?